Elevator pitch – Twoje 5 minut, by wyróżnić firmę wśród konkurencji [VIDEO]

25 października 2021
2 min. czytania

W dzisiejszym filmie dowiecie się o bardzo prostej metodzie komunikowania o swojej działalności, która zdecydowanie odróżni Was od konkurencji. Twórcą tej metody jest Simon Sineka, a nazywamy ją Złotym Kręgiem (Golden Circle). Teoria zakłada trzy składowe autoprezentacji czy też prezentacji usług lub firmy. Tymi trzema elementami są:

Dlaczego robimy to, co robimy

Jak robimy to, co robimy

Co robimy.

Zatem jak możemy powyższą metodę przełożyć na krótki Elevator Pitch?

Dlaczego robię to, co robię?

To miejsce na opowiedzenie o swojej misji o nadrzędnym powodzie, dla którego w ogóle podjęliśmy się naszego zajęcia. Od jakich słów warto zacząć tę część? Mogą to być m.in.:

„Głęboko wierzę w to, że…”

„Moją misją jest…”

Jak robię to, co robię?

Tutaj możemy użyć którejś z dwóch strategii:

  1. Możemy powiedzieć o naszej przewadze konkurencyjnej, czyli naszym doświadczeniu, technologiach, jakie stosujemy, o wykwalifikowanym zespole czy umiejętnościach.
  2. Warto powiedzieć o tym, jak dostarczamy daną usługę. Nie mówimy jeszcze o swojej usłudze, tylko o metodzie jej dostarczenia. Możemy tę część zacząć od słów:
  • „Dzięki zastosowaniu technologii x…”
  • „Używając danego trendu/zasobów….”

Co robię?

Trzecią i najłatwiejszą do wyrażenia rzeczą jest powiedzenie o tym, co robimy. Wystarczy powiedzieć tylko co jest przedmiotem naszej prezentacji. Można to powiedzieć w prostych słowach – wprost o tym, czym się zajmujemy.

Mam nadzieję, że te trzy proste kwestie pomogą Wam w ulepszeniu swoich prezentacji biznesowych. Życzę Wam, aby Wasze wystąpienia sprzedażowe były jak najbardziej efektywne i przynosiły oczekiwane rezultaty.

Filip Werstler

Trener Biznesu, Mówca. Prowadzi szkolenia od 2012 roku. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET i Trener Regionalny BNI Polska. Specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń z wystąpień publicznych, prezentacji biznesowych oraz komunikacji. Wspiera w rozwoju dla trenerów wewnętrznych w biznesie. Prowadzi szkolenia w trzech językach, co pozwala mu na pracę zarówno z polskimi jak i międzynarodowymi grupami szkoleniowymi.

Podziel się!
trener wystąpień publicznych

Zacznijmy razem
coś wielkiego!