Storytelling w wystąpieniach
i sprzedaży

Stacjonarnie

Online

Co zyskasz jako Uczestnik szkolenia

  • Odkryjesz nowe narzędzie sprzedaży i przekonasz się o jego skuteczności na własnych wynikach sprzedaży
  • Poznasz TYPY historii, które najlepiej sprzedają
  • Nauczymy Cię prostej struktury na bazie, której będziesz z łatwością budował swoje własne oryginalne, skuteczne historie
  • Będziesz wiedział, kiedy jest najlepszy moment na opowiedzenie historii
  • Pokażemy Ci 9 najważniejszych czynników wysokiej perswazji, które zamieniają zwykłą historię w historię sprzedażową.
  • Dowiesz się dlaczego ludzie lubią słuchać historii i przestają postrzegać sprzedawcę jako sprzedawcę. (sprzedawanie bez sprzedawania)
  • Przekonasz się, że storytelling to narzędzie, które w szczególności świetnie pomaga poradzić sobie w poniższych sytuacjach: Klient ma dużo obiekcji wobec Twoje Firmy lub produktu; Klient domaga się niższej ceny i wskazuje przewagi konkurencji; Utrzymuje dystans i trudno nawiązać z nim relacje; Nie jest zainteresowany rozmową lub tracisz jego uwagę.
3 x nagranie video

każdego uczestnika podczas szkolenia

* W grupie do 10 osób

Budujemy dedykowane programy po dogłębnym badaniu i zrozumieniu potrzeby biznesowej

Nie realizujemy „pudełkowych szkoleń”.
Programy merytoryczne wszystkich procesów opracowujemy indywidualnie po dogłębnym zbadaniu potrzeb. Najpierw odkrywamy jaka potrzeba biznesowa organizacji stoi za potrzebą rozwojową uczestników. Podany poniżej program jest poglądowy.

Program szkolenia

  • CZYM JEST STORYTELLING I DLACZEGO UCZĄ SIĘ GO NAJLEPSI SPRZEDAWCY
  • Definicja Storytellingu
  • „Historie są zasobami, które sprzedawca może zmonetyzować!”
  • Dlaczego lubimy historie?
  • Dlaczego storytelling ma taką moc?
  • STORYTELLING JAKO WYZWALACZ EMOCJI I DECYZJI ZAKUPOWYCH
  • Jak jest zbudowany mózg człowieka, jak działa i dlaczego emocje często mają przewagę nad logiką?
  • Jak wzbudzać emocje Klienta, które zbliżą do zawarcia transakcji?
  • DLACZEGO WARTO STOSOWAĆ STORYTELLING W PROCESIE SPRZEDAŻY?
  • Budowanie relacji i więzi z Klientem
  • Wpływ niebezpośredni – historia działa na Klienta „z ukrycia”. Opowiadając historie przestajesz być sprzedawcą
  • Historia jako dowód tezy („Nasz produkt jest najlepszy, warto go wybrać”)
  • Historia w sposób sugestywny „rozwiązuje” problemy Klienta. Jako sprzedawca adresujesz się bezpośrednio do potrzeb Klienta
  • Klienta przekonuje nie sprzedawca lecz bohater historii
  • STRUKTURA HISTORII – SPRAWDZONA I PROSTA MATRYCA DO ZASTOSOWANIA W KAŻDEJ BRANŻY
  • Wstęp (tło)
  • Rozwinięcie (komplikacje)
  • Punkt zwrotny
  • Rozwiązanie
  • Jak podzielić naszą historię, aby klient słuchał nas z uwagą)
  • ANALIZA SPECYFIKI ROZMÓW HANDLOWYCH ODBIORCY SZKOLENIA, ROZWIĄZAŃ OFERTOWANYCH PRZEZ NICH ORAZ OPORÓW KLIENTA
  • RODZAJE HISTORII, KTÓRE SPRZEDAJĄ
  • O zmianie i wartości jaką ona niesie
  • O cenie i korzyściach jaki z niej wynikają
  • Happy Client
  • Self presentation story – historia o sobie, która buduje relacje z Klientem
  • Historia w odniesieniu do konkretnego oporu Klienta
  • (te opory zostaną zdiagnozowane w fazie badania potrzeb jak również podczas samego warsztatu)
  • JAK OPOWIADAĆ HISTORIĘ, ABY SKŁONIĆ KLIENTA DO ZAKUPU
  • Teksty podnoszące zainteresowanie słuchacza
  • Odniesienie do zmysłów i ciała bohatera
  • Opis wewnętrznego świata bohatera – emocje i myśli
  • Momenty zaskoczenia (niespodziewane zwroty akcji)
  • Odgrywanie postaci i cytowanie bohaterów
  • Przejście ze storytellinegu do dalszego procesu sprzedaży
  • GŁOS W STORYTELLINGU JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE WZBUDZANIA EMOCJI
  • Intonacja, Tempo, Pauzy, Głośność, Barwa głosu, Dykcja
  • KIEDY NIE UŻYWAĆ STORYTELLINGU
  • Wszystkie powyższe moduły są przeplatane praktycznym treningiem zastosowania historii wg poniższego schematu
  • Ćwiczenia w 3 osobowych zespołach: Sprzedawca, Klient, Obserwator
  • Ćwiczenia z nagraniami na forum: Feddback od „Klienta”, Feedback od grupy, Feedback od trenera
  • PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA

Dobre wystąpienie to chwila, w której czujesz, że rządzisz całym światem.

Szkolenie realizujemy:

Proces Stacjonarnie
Proces Online

Specyfikacja szkolenia

Liczba uczestników

Rekomendujemy do 10 osób

Dla kogo

Wszystkie osoby prowadzące prezentacje: konferencyjne, produktowe, sprawozdawcze, specjalistyczne,menedżerskie oraz każdego innego rodzaju

Miejsce

Cała Polska

Możemy również zająć się logistyką szkolenia

Realizujemy w językach

  • polski
  • angielski
  • hiszpański

Ważne dla HR – jak ułatwimy Twoją pracę?

Przejmiemy na siebie maksimum kwestii komunikacyjnych i organizacyjnych, by jak najbardziej odciążyć Cię z tych obowiązków. Wiemy jak to zrobić. Będziesz miała 100%pewność, że wszystko jest zgodnie z ustalonym planem. Nad projektem czuwa dedykowany opiekun.

Jak możesz podnieść efektywność tego szkolenia?

Może Cię również zainteresować:

Wiemy jak złożone idee przedstawić w sposób prosty i zrozumiały

Poznaj naszych trenerów

Ekspertów w zakresie storytellingu, autoprezentacji oraz wystąpień biznesowych.

Dlaczego to szkolenie jest skuteczne?

  • Trener jest specjalistą w dziecinie wystąpień (a nie „ekspertem” w 23 tematach)
  • Trener rozmawia telefonicznie przed szkoleniem z każdym uczestnikiem. Dzięki temu poznaje lepiej ich indywidualne potrzeby i oczekiwania oraz już buduje dobrą relację.
  • Każdy uczestnik pracuje nad wystąpieniem ze swojej zawodowej przestrzeni (nie wymyślamy sztucznych tematów) i wychodzi z gotową prezentacją do wygłoszenia nawet następnego dnia.
  • 16-letnie doświadczenie Aktren w temacie wystąpień publicznych
  • Właściwy balans między teorią (20% czasu) a praktyką (80% czasu) – intensywny trening przed kamerą
  • Sprawdzone strategie i techniki – połączenie naszych osobistych doświadczeń z najnowszymi trendami

Masz pytanie dot. programu?

Zostaw numer, oddzwonimy

    Pola wymagane *

    Zobacz filmy szkoleniowe naszych trenerów

    Uczymy pewności siebie i swobody, która przekonuje słuchaczy.

    Sprawdzone metodologie dające najwyższą skuteczność rozwojową

    Jak pracujemy?

    QFS

    Question Flow Strategy – nasza autorska kompleksowa metoda opracowania struktury i przygotowania całego wystąpienia. Jest bardzo prosta i jednocześnie bardzo uniwersalna. Często słyszymy od uczestników „Nareszcie ktoś mi pokazał jak to porządnie od początku do końca przygotować”

     

    APSM

    Aktren Presentation Skills Model – to nasz autorski model, w którym zebraliśmy wszystkie kompetencje wpływające na jakość wystąpienia publicznego. Dzięki temu dużo łatwiej jest zdefiniować, jakie kompetencje uczestnicy już posiadają, a które wymagają rozwoju

     

    AITB

    Aktren Influence Techniques Box – zbiór 18 technik wywierania wpływu podczas wystąpienia publicznego oraz podnoszących jego atrakcyjność i oryginalność.

     

    Praca z kamerą

    Szybko odkryliśmy, że nic tak bardzo nie pomaga w rozwoju kompetencji autoprezentacyjnych i wystąpień publicznych jak możliwość obejrzenia swojego wystąpienia. Dlatego podczas warsztatów każde ćwiczenie jest nagrywane i oglądane przez uczestnika. Mamy też swoje sprawdzone sposoby na złagodzenie stresu i oporu uczestników przed nagrywaniem. Uwielbiamy słyszeć na koniec zajęć „Mieliście rację, jednak warto się było nagrywać”

    Praca w zawodowych
    realiach uczestników

    Każdy uczestnik pracuje nad rzeczywistym wystąpieniem w temacie swojej zawodowej specjalizacji, najczęściej jest to prezentacja, którą będzie musiał wygłosić w najbliższym czasie. Praca ta obejmuje wszystkie etapy pracy nad wystąpieniem – od zdefiniowanie oczekiwanego efektu do wygłoszenie prezentacji. Uczestnicy często z pozytywnym zaskoczeniem stwierdzają „Właściwie to mam już gotową prezentacje na jutro!”

    Co jeszcze podnosi
    skuteczność naszych szkoleń?

    Zadzwoń a z chęcią opowiemy Ci o innych sprawdzonych metodach naszej pracy
    791 633 606

    FAQ

    • Co jeśli uczestnicy boją się i nie chcą nagrywania na kamerę?

      Mamy kilka sprawdzonych metod poradzenie sobie z oporem uczestników wobec kamery i w 99% przypadków są one skuteczne. My trenerzy Aktren traktujemy kamerą na naszych szkoleniach jak powietrze – czyli coś co jest niezbędne, ale nikt na to nie zwraca uwagi. To nasze podejście przenosi się na uczestników i opór szybko mija. Jeśli jednak uczestnik szkolenia definitywnie nie zgodzi się, byśmy nagrywali jego wystąpienie, oczywiście podejdziemy z szacunkiem do jego decyzji.

    • W jaki sposób zbadane zostaną potrzeby i oczekiwania uczestników?

      Trener osobiście dzwoni przed szkoleniem do uczestników i dopytuje ich o indywidualne potrzeby, oczekiwania oraz wyzwania i trudności związane z tematem wystąpień i autoprezentacji. Dzięki temu szybciej nawiązuje przyjazną relację z grupą i wie dokładnie, na co postawić akcenty podczas szkolenia.

    • Dlaczego wymagający Klienci wybierają właśnie nas?

      Warsztatowy charakter zajęć

      90% czasu to praktyczny trening autoprezentacji. Dajmy niezbędną teorię i od razu „wrzucamy” uczestnika na scenę – ucząc go przez doświadczenie. Podczas 2 dni szkolenia każdy uczestnik staje przed grupą 3-5 razy i jest nagrywany kamerą.

      Interesuje nas natychmiastowy efekt

      Nasze Narzędzia i metody szkoleniowe pozwalają na faktyczny, znaczący przyrost kompetencji już na zajęciach. Możesz zacząć korzystać z poznanych technik już następnego dnia pracy. Już w pierwszym wystąpieniu po szkoleniu Twoi słuchacze zaobserwują dużą zmianę, a Ty będziesz czuł się zdecydowanie pewniej i swobodniej.

      Postawa i poczucie własnej wartości

      Nic nie wpływa na skuteczniejszą autoprezentację tak jak wzrost poczucia własnej wartości i postawa, którą można zawrzeć w słowach: „Wierzę w siebie i w to, że mogę być świetnym prezenterem. Naprawdę zaczym to lubić. Już nie mogę doczekać się mojego najbliższego wystąpienia!”

      Narzędzia, algorytmy i strategie

      Uczestnik jest wyposażony w mnóstwo narzędzi, z których będzie korzystał jeszcze długo po szkoleniu. Są to nasze autorskie rozwiązania bazujące na światowej literaturze i naszym doświadczeniu. Bardzo łatwe w użyciu i jednocześnie wyjątkowo skuteczne (QFS, Influence Technik Box, BPA).

      Elementy consultingu

      Podczas szkoleń doradzamy konkretne rozwiązania w zakresie np.: badania potrzeb Klienta, analizy i akcentowania przewag konkurencyjnych, struktury / planu prezentacji, doboru argumentów, wyglądu slajdów itd.

      Kamera – wielokrotne nagranie video

      3-5 nagrań w ciągu szkolenia. Dzięki temu uczestnik może obserwować rzeczywisty przyrost swoich kompetencji i paradoksalnie pozbywa się stresu związanego z występowaniem. Zdumiewająco dobrze wpływa to na jego postawę i wiarę w swoje możliwości.

      Trening w zawodowych realiach uczestnika

      Uczestnik pracuje nad prezentacją, która jest elementem jego zawodowej rzeczywistości. Nad kwestiami, które uczestnik wygłosi w ramach swoich służbowych obowiązków. Zawsze dążymy do tego, by nauczane kompetencje zostały wykorzystane już następnego dnia w pracy.

      Trener rozmawia przed szkoleniem z uczestnikami

      Trener osobiście dzwoni przed szkoleniem do uczestników i dopytuje ich o indywidualne potrzeby, oczekiwania oraz wyzwania i trudności związane z tematem wystąpień i autoprezentacji. Dzięki temu szybciej nawiązuje przyjazną relację z grupą i wie dokładnie, na co postawić akcenty podczas szkolenia.

      Prework i postwork

      Zadanie przed szkoleniowe jest łatwe do wykonania. Pozwala zaoszczędzić czas zajęć i przeznaczyć go na większą liczbę ćwiczeń praktycznych. Zadanie wdrożeniowe z kolei zmusza uczestnika do realnego wykorzystania pozyskanej wiedzy i umiejętności i może być łatwo rozliczone przez przełożonych lub Dział HR.

      Uwzględniamy typ osobowości uczestnika

      Uczymy autoprezentacji, która bazuje na mocnych stronach uczestnika i jest zgodna z jego osobowością. Dzięki temu uczestnik czuje się dobrze, zachowuje się w sposób naturalny i spójny. Każdy jest indywidualnością – pomagamy znaleźć każdemu swój niepowtarzalny, autentyczny styl, który da największą moc jego wystąpieniom.

      Dodatkowe materiały szkoleniowe video

      Świetnie wspomagają proces uczenia się – np. jako prework do szkolenia. Mogą też stanowić długofalowe wzmocnienie efektywności, wydłużając cały proces szkoleniowy. Każdy uczestnik otrzymuje materiały na nośniku cyfrowym lub uzyskuje dostęp do nich na naszej platformie.

      Praktyczny arkusz informacji zwrotnej

      Zawiera najważniejsze kryteria oceny (czynniki wpływające na efektywność i jakość wystąpień publicznych). Pozwala „wydłużyć działanie szkolenia” i kontrolować postępy w nauce. Jest świetnym narzędziem zarówno dla uczestnika szkolenia, jak i jego przełożonego oraz całego zespołu.