Stacjonarnie
Online
każdego uczestnika podczas szkolenia
* W grupie do 10 osóbNie realizujemy „pudełkowych szkoleń”.
Programy merytoryczne wszystkich procesów opracowujemy indywidualnie po dogłębnym zbadaniu potrzeb. Najpierw odkrywamy jaka potrzeba biznesowa organizacji stoi za potrzebą rozwojową uczestników. Podany poniżej program jest poglądowy.
Rekomendujemy do 10 osób
Wszystkie osoby prowadzące prezentacje: konferencyjne, produktowe, sprawozdawcze, specjalistyczne,menedżerskie oraz każdego innego rodzaju
Cała Polska
Możemy również zająć się logistyką szkolenia
Przejmiemy na siebie maksimum kwestii komunikacyjnych i organizacyjnych, by jak najbardziej odciążyć Cię z tych obowiązków. Wiemy jak to zrobić. Będziesz miała 100%pewność, że wszystko jest zgodnie z ustalonym planem. Nad projektem czuwa dedykowany opiekun.
Zostaw numer, oddzwonimy
Question Flow Strategy – nasza autorska kompleksowa metoda opracowania struktury i przygotowania całego wystąpienia. Jest bardzo prosta i jednocześnie bardzo uniwersalna. Często słyszymy od uczestników „Nareszcie ktoś mi pokazał jak to porządnie od początku do końca przygotować”
Aktren Presentation Skills Model – to nasz autorski model, w którym zebraliśmy wszystkie kompetencje wpływające na jakość wystąpienia publicznego. Dzięki temu dużo łatwiej jest zdefiniować, jakie kompetencje uczestnicy już posiadają, a które wymagają rozwoju
Aktren Influence Techniques Box – zbiór 18 technik wywierania wpływu podczas wystąpienia publicznego oraz podnoszących jego atrakcyjność i oryginalność.
Szybko odkryliśmy, że nic tak bardzo nie pomaga w rozwoju kompetencji autoprezentacyjnych i wystąpień publicznych jak możliwość obejrzenia swojego wystąpienia. Dlatego podczas warsztatów każde ćwiczenie jest nagrywane i oglądane przez uczestnika. Mamy też swoje sprawdzone sposoby na złagodzenie stresu i oporu uczestników przed nagrywaniem. Uwielbiamy słyszeć na koniec zajęć „Mieliście rację, jednak warto się było nagrywać”
Każdy uczestnik pracuje nad rzeczywistym wystąpieniem w temacie swojej zawodowej specjalizacji, najczęściej jest to prezentacja, którą będzie musiał wygłosić w najbliższym czasie. Praca ta obejmuje wszystkie etapy pracy nad wystąpieniem – od zdefiniowanie oczekiwanego efektu do wygłoszenie prezentacji. Uczestnicy często z pozytywnym zaskoczeniem stwierdzają „Właściwie to mam już gotową prezentacje na jutro!”
Warsztatowy charakter zajęć
90% czasu to praktyczny trening autoprezentacji. Dajmy niezbędną teorię i od razu „wrzucamy” uczestnika na scenę – ucząc go przez doświadczenie. Podczas 2 dni szkolenia każdy uczestnik staje przed grupą 3-5 razy i jest nagrywany kamerą.
Interesuje nas natychmiastowy efekt
Nasze Narzędzia i metody szkoleniowe pozwalają na faktyczny, znaczący przyrost kompetencji już na zajęciach. Możesz zacząć korzystać z poznanych technik już następnego dnia pracy. Już w pierwszym wystąpieniu po szkoleniu Twoi słuchacze zaobserwują dużą zmianę, a Ty będziesz czuł się zdecydowanie pewniej i swobodniej.
Postawa i poczucie własnej wartości
Nic nie wpływa na skuteczniejszą autoprezentację tak jak wzrost poczucia własnej wartości i postawa, którą można zawrzeć w słowach: „Wierzę w siebie i w to, że mogę być świetnym prezenterem. Naprawdę zaczym to lubić. Już nie mogę doczekać się mojego najbliższego wystąpienia!”
Narzędzia, algorytmy i strategie
Uczestnik jest wyposażony w mnóstwo narzędzi, z których będzie korzystał jeszcze długo po szkoleniu. Są to nasze autorskie rozwiązania bazujące na światowej literaturze i naszym doświadczeniu. Bardzo łatwe w użyciu i jednocześnie wyjątkowo skuteczne (QFS, Influence Technik Box, BPA).
Elementy consultingu
Podczas szkoleń doradzamy konkretne rozwiązania w zakresie np.: badania potrzeb Klienta, analizy i akcentowania przewag konkurencyjnych, struktury / planu prezentacji, doboru argumentów, wyglądu slajdów itd.
Kamera – wielokrotne nagranie video
3-5 nagrań w ciągu szkolenia. Dzięki temu uczestnik może obserwować rzeczywisty przyrost swoich kompetencji i paradoksalnie pozbywa się stresu związanego z występowaniem. Zdumiewająco dobrze wpływa to na jego postawę i wiarę w swoje możliwości.
Trening w zawodowych realiach uczestnika
Uczestnik pracuje nad prezentacją, która jest elementem jego zawodowej rzeczywistości. Nad kwestiami, które uczestnik wygłosi w ramach swoich służbowych obowiązków. Zawsze dążymy do tego, by nauczane kompetencje zostały wykorzystane już następnego dnia w pracy.
Trener rozmawia przed szkoleniem z uczestnikami
Trener osobiście dzwoni przed szkoleniem do uczestników i dopytuje ich o indywidualne potrzeby, oczekiwania oraz wyzwania i trudności związane z tematem wystąpień i autoprezentacji. Dzięki temu szybciej nawiązuje przyjazną relację z grupą i wie dokładnie, na co postawić akcenty podczas szkolenia.
Prework i postwork
Zadanie przed szkoleniowe jest łatwe do wykonania. Pozwala zaoszczędzić czas zajęć i przeznaczyć go na większą liczbę ćwiczeń praktycznych. Zadanie wdrożeniowe z kolei zmusza uczestnika do realnego wykorzystania pozyskanej wiedzy i umiejętności i może być łatwo rozliczone przez przełożonych lub Dział HR.
Uwzględniamy typ osobowości uczestnika
Uczymy autoprezentacji, która bazuje na mocnych stronach uczestnika i jest zgodna z jego osobowością. Dzięki temu uczestnik czuje się dobrze, zachowuje się w sposób naturalny i spójny. Każdy jest indywidualnością – pomagamy znaleźć każdemu swój niepowtarzalny, autentyczny styl, który da największą moc jego wystąpieniom.
Dodatkowe materiały szkoleniowe video
Świetnie wspomagają proces uczenia się – np. jako prework do szkolenia. Mogą też stanowić długofalowe wzmocnienie efektywności, wydłużając cały proces szkoleniowy. Każdy uczestnik otrzymuje materiały na nośniku cyfrowym lub uzyskuje dostęp do nich na naszej platformie.
Praktyczny arkusz informacji zwrotnej
Zawiera najważniejsze kryteria oceny (czynniki wpływające na efektywność i jakość wystąpień publicznych). Pozwala „wydłużyć działanie szkolenia” i kontrolować postępy w nauce. Jest świetnym narzędziem zarówno dla uczestnika szkolenia, jak i jego przełożonego oraz całego zespołu.
Trener osobiście dzwoni przed szkoleniem do uczestników i dopytuje ich o indywidualne potrzeby, oczekiwania oraz wyzwania i trudności związane z tematem wystąpień i autoprezentacji. Dzięki temu szybciej nawiązuje przyjazną relację z grupą i wie dokładnie, na co postawić akcenty podczas szkolenia.
Mamy kilka sprawdzonych metod poradzenie sobie z oporem uczestników wobec kamery i w 99% przypadków są one skuteczne. My trenerzy Aktren traktujemy kamerą na naszych szkoleniach jak powietrze – czyli coś co jest niezbędne, ale nikt na to nie zwraca uwagi. To nasze podejście przenosi się na uczestników i opór szybko mija. Jeśli jednak uczestnik szkolenia definitywnie nie zgodzi się, byśmy nagrywali jego wystąpienie, oczywiście podejdziemy z szacunkiem do jego decyzji.