Data Storytelling. Storytelling danych w prezentacjach biznesowych

Stacjonarnie

Online

Co zyskasz jako Uczestnik szkolenia

  • Zdobędziesz umiejętność budowania przekonujących historii biznesowych
  • Zwiększysz autorytet podczas wygłaszanych prezentacji
  • Sprawnie komunikujesz dane w ciekawy dla odbiorców sposób
  • Zdobędziesz umiejętność transformacji danych i zbiorów informacji w historie, które motywują do „Data Driven Action”
  • Rozwiniesz umiejętność tworzenia przejrzystych wizualizacji w krótkim czasie
  • Poznasz proste i skuteczne techniki przykuwania uwagi w prezentacjach biznesowych
  • Podniesiesz poziom prezentacji zdalnych wygłaszanych na spotkaniach biznesowych
3-4 min wystąpienie finałowe

Uczestnicy mają za zadanie wdrożyć poznane techniki w praktyce

* W grupie do 10 osób

Budujemy dedykowane programy po dogłębnym badaniu i zrozumieniu potrzeby biznesowej

Nie realizujemy „pudełkowych szkoleń”.
Programy merytoryczne wszystkich procesów opracowujemy indywidualnie po dogłębnym zbadaniu potrzeb. Najpierw odkrywamy jaka potrzeba biznesowa organizacji stoi za potrzebą rozwojową uczestników. Podany poniżej program jest poglądowy.

Program szkolenia „Data Storytelling"

  • WIZUALIZACJA DANYCH W PREZENTACJACH BIZNESOWYCH
  • Podstawy koncepcyjnej wizualizacji danych - Jak dobierać odpowiednie narzędzie wizualizacyjne do posiadanych danych
  • Najważniejsze techniki tworzenia estetycznych slajdów
  • Podstawy prezentacji wykresów, tabel oraz dashboardów – na co zwrócić uwagę?
  • Technika „wyjdź poza slajd” jako narzędzie do komunikowania skomplikowanych procesów i rozbudowanych wizualizacji
  • Atrybuty przetwarzane mimowolnie jako zespół narzędzi wizualnych do tworzenia przejrzystych wykresów
  • Podstawy rozwiązań dashboardowych, czyli narzędzia do prezentacji złożonych danych i zależności miedzy nimi (na podstawie Tableau).
  • Visual Salience (Wyrazistość Wizualna) jako technika wyodrębniania najważniejszych danych na wykresach
  • Podstawowe błędy w wizualizacji danych – czyli kiedy wykres staje się niezrozumiały dla odbiorców; „Don’ts” – czego nie robić tworząc wizualizację danych?
  • DATA STORYTELLING – NARZĘDZIA NARRACYJNE W PREZENTACJI DANYCH
  • Technika ukazania skali w prezentacji danych – czyli sposób na przedstawienie skali oraz progresu/regresu w czasu
  • Techniki porównawcze (analogia, porównanie) jak narzędzia zwiększające łatwość poznawczą prezentowanych danych
  • Osadzenie danych w czasie rzeczywistym jako narzędzie narracyjne
  • Prezentowanie danych w kontekście – Jak na podstawie danych stworzyć narrację która przekona, zaangażuje i zainteresuje odbiorców
  • NARRACJA W PREZENTACJI DANYCH – JAK DOBRAĆ ODPOWIEDNIĄ FORMĘ DO PREZENTOWANYCH TREŚCI
  • Dobór treści do grupy docelowej – autorskie podejście Audience Centrism w prezentacji danych
  • Storytelling biznesowy czyli sztuka łączenia faktów w sekwencje i nadawania im logicznej narracji
  • Technika „Data Point of View”, czyli sztuka konstruowania wniosków z danych – jak przekonywać do swoich racji w oparciu o dane oraz prowadzić do kompromisu w sytuacji złożonego problemu i różnych podejść?
  • Prezentacja danych online – jak uatrakcyjnić prezentację danych za pomocą narzędzi do prowadzenia videokonferencji w celu
  • Dwa typy struktury w prezentacjach zawierających dane – trzystopniowa oraz pięciostopniowa; zasady konstruowania historii biznesowych w oparciu o te struktury
  • Sekrety mistrzów TEDa – jak najlepsi mówcy na świecie budują historie biznesowe w oparciu o dane

Naucz się, jak wizualizować i opowiadać historie o danych, tak by podnieść zaangażowanie Twoich słuchaczy

Szkolenie realizujemy:

Proces Stacjonarnie
Proces Online

Specyfikacja szkolenia

Liczba uczestników

Rekomendujemy do 10 osób

Dla kogo

Wszystkie osoby prowadzące prezentacje: konferencyjne, produktowe, sprawozdawcze, specjalistyczne, menedżerskie oraz każdego innego rodzaju, podczas których prezentowane są dane.

Miejsce

Cała Polska

Możemy również zająć się logistyką szkolenia

Realizujemy w językach

  • polski
  • angielski
  • hiszpański

Ważne dla HR – jak ułatwimy Twoją pracę?

Przejmiemy na siebie maksimum kwestii komunikacyjnych i organizacyjnych, by jak najbardziej odciążyć Cię z tych obowiązków. Wiemy jak to zrobić. Będziesz miała 100%pewność, że wszystko jest zgodnie z ustalonym planem. Nad projektem czuwa dedykowany opiekun.

Jak możesz podnieść efektywność tego szkolenia?

Może Cię również zainteresować:

Wiemy jak złożone idee przedstawić w sposób prosty i zrozumiały

Poznaj naszych trenerów

Ekspertów z zakresie storytellingu danych w prezentacjach biznesowych oraz ich wizualizacji

Dlaczego to szkolenie jest skuteczne?

  • Trener jest specjalistą w dziecinie wystąpień (a nie „ekspertem” w 23 tematach)
  • Trener rozmawia telefonicznie przed szkoleniem z każdym uczestnikiem. Dzięki temu poznaje lepiej ich indywidualne potrzeby i oczekiwania oraz już buduje dobrą relację.
  • Każdy uczestnik pracuje nad wystąpieniem ze swojej zawodowej przestrzeni (nie wymyślamy sztucznych tematów) i wychodzi z gotową prezentacją do wygłoszenia nawet następnego dnia.
  • 16-letnie doświadczenie Aktren w temacie wystąpień publicznych
  • Właściwy balans między teorią (20% czasu) a praktyką (80% czasu) – intensywny trening przed kamerą
  • Sprawdzone strategie i techniki – połączenie naszych osobistych doświadczeń z najnowszymi trendami

Masz pytanie dot. programu?

Zostaw numer, oddzwonimy

    Pola wymagane *

    Zobacz filmy szkoleniowe naszych trenerów

    Uczymy pewności siebie i swobody, która przekonuje słuchaczy.

    Sprawdzone metodologie dające najwyższą skuteczność rozwojową

    Jak pracujemy?

    QFS

    Question Flow Strategy – nasza autorska kompleksowa metoda opracowania struktury i przygotowania całego wystąpienia. Jest bardzo prosta i jednocześnie bardzo uniwersalna. Często słyszymy od uczestników „Nareszcie ktoś mi pokazał jak to porządnie od początku do końca przygotować”

     

    APSM

    Aktren Presentation Skills Model – to nasz autorski model, w którym zebraliśmy wszystkie kompetencje wpływające na jakość wystąpienia publicznego. Dzięki temu dużo łatwiej jest zdefiniować, jakie kompetencje uczestnicy już posiadają, a które wymagają rozwoju

     

    AITB

    Aktren Influence Techniques Box – zbiór 18 technik wywierania wpływu podczas wystąpienia publicznego oraz podnoszących jego atrakcyjność i oryginalność.

     

    Praca z kamerą

    Szybko odkryliśmy, że nic tak bardzo nie pomaga w rozwoju kompetencji autoprezentacyjnych i wystąpień publicznych jak możliwość obejrzenia swojego wystąpienia. Dlatego podczas warsztatów każde ćwiczenie jest nagrywane i oglądane przez uczestnika. Mamy też swoje sprawdzone sposoby na złagodzenie stresu i oporu uczestników przed nagrywaniem. Uwielbiamy słyszeć na koniec zajęć „Mieliście rację, jednak warto się było nagrywać”

    Praca w zawodowych
    realiach uczestników

    Każdy uczestnik pracuje nad rzeczywistym wystąpieniem w temacie swojej zawodowej specjalizacji, najczęściej jest to prezentacja, którą będzie musiał wygłosić w najbliższym czasie. Praca ta obejmuje wszystkie etapy pracy nad wystąpieniem – od zdefiniowanie oczekiwanego efektu do wygłoszenie prezentacji. Uczestnicy często z pozytywnym zaskoczeniem stwierdzają „Właściwie to mam już gotową prezentacje na jutro!”

    Co jeszcze podnosi
    skuteczność naszych szkoleń?

    Zadzwoń a z chęcią opowiemy Ci o innych sprawdzonych metodach naszej pracy
    791 633 606

    FAQ

    • Co to jest Data Storytelling?

      Data Storytelling to dziedzina komunikacji, która łączy ze sobą twardy świat analizy danych z miękkim światem opowiadania historii. Jej narzędziem, które będzie pozwalało nam przekazać dane w ciekawy i angażujący sposób za pomocą storytellingu. Jest więc, najprościej mówiąc opowiadaniem historii bazujących na danych.

      Głównym zadaniem Data Storyteliing’u jest zachowaniem kaloryczności informacji przy jednoczesnym zaangażowaniu naszych odbiorców. Jest to duże wyzwanie, ponieważ nie lada sztuką jest zbudowanie odpowiedniej narracji do danych, którymi dysponujemy. Jeżeli to osiągniemy, to nie tylko nasze dane zostaną zapamiętane, ale co ważniejsze wnioski, które z tych danych wynikają, będą dużo bardziej jasne.

      Czyni to z Data Storytelling bardzo interesujące narzędzie, które zdobywa coraz większa popularność wśród firm, które danymi operuje.

    • Dlaczego warto uczyć się Data Stoytelling'u?

      Zwiększa wartość naszej firmy.

      Umiejętne połączenie storytellingu z prezentacją danych może zapewnić rozpoznawalność i przewagę Twojej marki nad konkurencją. Opowiadanie historii to znane działanie PR, które zwiększa wartość produktów i usług w oczach Twoich odbiorców.

      Podnosi jakość komunikacji i zaangażowanie.

      Budowanie efektywnej komunikacji z Klientem lub Twoim zespołem, to cos więcej niż pokazywanie przepełnionej informacjami prezentacji. Odpowiednia narracja danych pozwala pokazać wyniki w zrozumiały sposób i zademonstrować kluczowe zmiany czy wyniki.

      Czyni prezentacje bardziej atrakcyjne wizualnie.

      Nasi odbiorcy mają coraz mniejszą koncentrację uwagi, zabieraną przez powszechne rozpraszacze. Odpowiednia wizualizacja danych może znacznie pomóc w komunikowaniu wyników. Za pomocą wizualizacji, takich jak wykresy, tabele, mapy cieplne i nie tylko – możemy tworzyć atrakcyjną komunikację dla naszych odbiorców i zarządzać ich uwagą. Nasi odbiorcy nie tylko chcą wchodzić w interakcje z twardymi liczbami, ale także muszą wizualizować historię sukcesu stojącą za wynikami. Krótko mówiąc, połączenie elementów danych, informacji, wiedzy i spostrzeżeń w formacie wizualnym może być niezwykle cenne w komunikacji do naszych klientów, czy zespołów.

      Uzupełnia naukę o danych – Data Science.

      Trendem ostatnich lat jest wykorzystywanie potencjału tkwiącego w danych, a data science jest jedną z najszybciej rozwijających się branż. Firmy chętnie inwestują w ich pozyskanie i analizę. W związku z tym dużej wartości nabierze umiejętność odpowiedniej prezentacji i opowiadania o danych, by zidentyfikować i przekazać np. przed zarządem kluczowe wskaźniki i zmienne.

    • W jaki sposób zbadane zostaną potrzeby i oczekiwania uczestników?

      Trener osobiście dzwoni przed szkoleniem do uczestników i dopytuje ich o indywidualne potrzeby, oczekiwania oraz wyzwania i trudności związane z tematem wystąpień i autoprezentacji. Dzięki temu szybciej nawiązuje przyjazną relację z grupą i wie dokładnie, na co postawić akcenty podczas szkolenia.

    • Co jeśli uczestnicy boją się i nie chcą nagrywania na kamerę?

      Mamy kilka sprawdzonych metod poradzenie sobie z oporem uczestników wobec kamery i w 99% przypadków są one skuteczne. My trenerzy Aktren traktujemy kamerą na naszych szkoleniach jak powietrze – czyli coś co jest niezbędne, ale nikt na to nie zwraca uwagi. To nasze podejście przenosi się na uczestników i opór szybko mija. Jeśli jednak uczestnik szkolenia definitywnie nie zgodzi się, byśmy nagrywali jego wystąpienie, oczywiście podejdziemy z szacunkiem do jego decyzji.