Mowa ciała online - czyli jak zadbać o profesjonalny wizerunek podczas spotkań i wystąpień zdalnych

Wykład interaktywny

Uczestnicy dowiedzą się

  • Jaka jest rola włączonej kamery podczas spotkania zdalnego i webinarium
  • Jak wykorzystać mowę ciała do budowania wizerunku osoby pewnej siebie i profesjonalnej, jednocześnie nie tracąc na swobodzie i autentyczności
  • Jak analizować i interpretować sygnały niewerbalne drugiej osoby w świecie online, by móc na bieżąco odpowiadać na potrzeby rozmówców i słuchaczy
  • Jak zarządzać udostępnianym ekranem i własnym widokiem, aby nie stracić uwagi rozmówców i słuchaczy

Skuteczna komunikacja w spotkaniach online

Wiele mówi się o pracy w świecie wirtualnym: spotkaniach online i wystąpieniach – jednak nadal zbyt mało o mowie ciała w tym zakresie. W związku z ograniczoną komunikacją online, mowa ciała w świecie wirtualnym staje się bardzo ważnym elementem naszego wizerunku. Zarówno umiejętność zarządzania swoją mową ciała, jak i odczytywania sygnałów niewerbalnych staje się kluczową kompetencją w dzisiejszych realiach komunikacji interpersonalnej.

Dla kogo jest webinarium?

Dla osób, które prowadzą lub uczestniczą w spotkaniach online i chcą zadbać o swój wizerunek, a także dla prezenterów, którzy swoje wystąpienia przenieśli do świata online, prowadząc zdalnie prezentacje biznesowe, webinaria, czy szkolenia online.

Program wykładu „Mowa ciała online"

  • Ograniczenia w komunikacji wideo:
  • Istota roli włączonej kamery podczas spotkań i wystąpień online
  • Jakich technik i zwrotów używać, by zachęcić drugą osobę do włączenia kamery i uczestniczenia w spotkaniu wideo
  • Komunikacja niewerbalna w świecie wirtualnym:
  • Zapanowanie nad własną mowa ciała podczas spotkań i wystąpień online
  • Zgeneralizowane niewerbalne wskaźniki: siły, słabości, asertywności, sympatii i antypatii - czyli jak analizować i interpretować mowę ciała rozmówców i słuchaczy
  • Reagowanie na mowę ciała uczestników spotkań i wystąpień online - zwroty i techniki
  • Zarządzanie widokiem uczestnika spotkania i wystąpienia online:
  • Różnice w funkcjach prezentacji multimedialnej w wystąpieniu na żywo, a w wystąpieniu online
  • Zarządzanie udostępnianym ekranem, a widokiem własnej kamery - na co należy zwrócić uwagę, by utrzymać skupienie uczestników spotkania i wystąpienia online

Przykładowe filmy prowadzącego

Prowadzący

Alina Osowska

Ekspert w dziedzinie wystąpień publicznych, kreowania wizerunku
i marki osobistej a także komunikacji.

Współpracowała m.in. z Aviva, Royal Canin, Port Gdańsk, Innergo Systems, a także firmami z branż IT, ICT, nieruchomości, finansów, administracji, marketingu oraz stowarzyszeniami. Pomaga firmom, organizacjom oraz osobom indywidualnym realizować profesjonalną
i autentyczną komunikację podczas wystąpień publicznych, spotkań biznesowych oraz działań online. W pracy z uczestnikami szkoleń
i konsultacji wykorzystuje głównie metody polegające na doświadczaniu i analizie, by na bieżąco przekładać teorię na praktykę.

Absolwentka Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w temacie komunikacji niewerbalnej, a także w zakresie biznesowego savoir-vivre’u, by świadomie i z powodzeniem wykorzystywać mowę ciała w komunikacji biznesowej