Data Storytelling - Jak prezentować twarde dane w ciekawy sposób?

Wykład interaktywny

Korzyści dla Uczestników wykładu

  • Zdobycie umiejętności budowania przekonujących historii biznesowych
  • Zwiększenie autorytetu podczas wygłaszanych prezentacji
  • Sprawne komunikowanie danych w ciekawy sposób
  • Zdobycie umiejętności transformacji danych i zbiorów informacji w historie które motywują do "Data Driven Action"
  • Rozwój umiejętności tworzenia przejrzystych wizualizacji w krótkim czasie
  • Poznanie prostych i skutecznych technik przykuwania uwagi w prezentacjach biznesowych
  • Podniesienie poziomu prezentacji zdalnych wygłaszanych na spotkaniach biznesowych

Wznieś Twoje raporty oraz prezentacje zawierające dane na nowy poziom.

Każdy, kto wygłasza prezentacje, pokazuje jakieś dane. Na pewno pamiętasz prezentację, podczas której ktoś prezentował bardzo dużo danych, ale wniosków z nich wynikających niekoniecznie.

Aby takich sytuacji uniknąć, z pomocą przychodzi Data Storytelling. To połączenie opowiadania historii oraz wizualizacji danych. Użycie go pomoże opowiedzieć historię np. za pomocą jednego wykresu, grafiki i jasno wskazać odbiorcy płynące z nich wnioski.

O tym, jak go wykorzystać przygotowując prezentacje, rozmawiamy podczas cyklicznego, interaktywnego wykładu „Jak prezentować twarde dane w ciekawy sposób?”.

Czego dowiesz się podczas webinaru

  • Czym jest DataStorytelling i z czego się składa?
  • Jak wydobyć wnioski z prezentowanych danych?
  • Jak i kiedy możemy łączyć prezentowanie twardych danych i miękkich historii?
  • Jak zwiększać atrakcyjność prezentowanych danych?
  • Czym jest łatwość poznawcza i jak na nią wpływać podczas prezentacji danych?
  • Jakie są dobre i złe praktyki wizualizacji danych?

Przykładowe filmy prowadzącego

Prowadzący

Filip Werstler

Trener i praktyk wystąpień publicznych, dla którego wystąpienia publiczne były najważniejszym życiowym wyborem. To dzięki setkom godzin na scenie przezwyciężył wadę wymowy, z którą zmagał się od dziecka, o czym, opowiada w swoim wystąpieniu na TEDxAGHUniversity.

Specjalizuje się w szkoleniach z data storytellingu, wystąpień publicznych na scenie i wystąpień online. Przygotowywał prelegentów na konferencje takie jak: I Love Marketing, Infoshare, Forum IAB, Internet Beta, TEDx, Golden Marketing Conference, Targi E3 (Los Angeles), Targi Collision (Nowy Orlean).

Podczas zajęć stawia duży nacisk na praktyczne umiejętności uczestników zdobywane podczas szkoleń. Jego warsztaty i szkolenia online wypełnione są ćwiczeniami które nie tylko angażują uczestników, ale także pozwalają im na zdobycie i utrwalenie kompetencji mówcy. Jest autorem kilku koncepcji, takich jak „Odwrócenie wertykalne” czy „Obsesji na punkcie publiczności”, inspirowanej filozofią firmy Amazon.

Ma za sobą 700 godzin pracy trenerskiej, szkoląc w międzynarodowych korporacjach m.in. z branży telco, marketingowej czy produkcyjnej. Pracuje także z firmami z sektora MŚP, gdzie przygotowuje zespoły oraz właścicieli do wystąpień sprzedażowych czy konferencyjnych zarówno w Polsce jak i za granicą. Realizuje szkolenia po polsku, angielsku oraz hiszpańsku.

Prywatnie interesują go behawioralne zagadnienia psychologii, głównie w obszarze mikroekspresji oraz kultura Hiszpanii i Ameryki łacińskiej, które odwiedza gdy tylko może.