string(2) "on"
Zapisz się
na szkolenie

Szukane słowo...

Blog

Jedna rzecz, czyli jak stworzyć zrozumiałe i konkretne wystąpienie?

Kolejne wystąpienie. A w nim masz tak dużo rzeczy do przekazania. W końcu siedzisz w tym temacie już 20 lat. Przygotowujesz punkty swojego wystąpienia. Minęło 10 minut, a na Twojej kartce widnieje 17 punktów. Trochę dużo, ale myślisz sobie „jak się pospieszę to ze wszystkim zdążę.W końcu mam pół godziny. Na tym kończysz swoje przygotowania, […]

Panie, kończ już Pan! Jak ćwiczyć dyscyplinę czasową w wystąpieniach?

Wszystko już świetnie przygotowałaś. Za chwilę rozpoczyna się prezentacja, ale dobrze wiesz, że masz ze sobą to, czego potrzebujesz. Slajdy? Gotowe! Notatki? Gotowe! Handouty dla słuchaczy? Gotowe! Możnaby powiedzieć, że połowa sukcesu już za Tobą. Jednak,nie jest to takie proste. Nawet jeśli jesteś ekspertem w danym temacie, może dopaść Cię klątwa… wiedzy. Oprócz słów, które […]

Droga do mistrzostwa, czyli jak trenować, aby dotrzeć na szczyt?

Godzina 9:00. Monachium. Ulica Säbener Straße 51. Właśnie zjeżdżają się wspaniałe samochody: Audi R8, Ferrari F12 Berlinetta, Mercedes SLK. Piłkarze Bayernu Monachium szykują się do kolejnego treningu. Tym razem będą trenować dośrodkowania oraz rzuty wolne. Robert Lewandowski ma specjalne zadanie. Niedługo będą grać przeciwko drużynie z wysokimi obrońcami, więc dziś będzie ćwiczył przepychanie się w […]

Klasyka perswazji, czyli reguły Pana Cialdiniego. Część 2.

Wracamy do tematu technik wpływu społecznego, które opisał Robert Cialdini. Jeśli nie przeczytaliście pierwszej części to możecie zrobić to tutaj: https://aktren.pl/klasyka-perswazji-czyli-reguly-pana-cialdiniego-wystapieniach-czesc-1/. A tym razem przyjrzymy się bliżej następującej trójce: regule lubienia i sympatii, regule autorytetu i regule niedostępności. Mój kumpel klient Wyobraź sobie, że spotykasz się z bliską osobą na kawę. Rozmawiacie sobie, co u […]

O potędze Storytellingu, czyli jak sprzedać plastikowego banana za 76 dolarów zamiast za 25 centów?

Rozejrzyj się teraz dookoła. Spróbuj znaleźć zwykły przedmiot. Tak zwykły, że praktycznie nigdy go nie zauważasz. Długopis leżący na biurku obok? Kubek, za którym nie przepadasz? Figurka słonia, która pamięta wakacje sprzed 15 lat? I teraz wyobraź sobie, że ktoś wystawia je na Allegro i próbuje sprzedać. Daje cenę wywoławczą 2 złote. I czeka. Po […]

Emocje w wystąpieniach. Część 2.

Strach, smutek i radość to nie wszystkie podstawowe emocje. Dlatego kontynuujemy temat sprzed tygodnia: (kliknij tutaj, by przeczytać I część wpisu o emocjach). Paul Ekman mówi jeszcze o trzech emocjach, które pojawiają się niezależnie od kultury są to: gniew, obrzydzenie i zaskoczenie. Jak można je wykorzystać w wystąpieniach? Na co warto uważać? Jakie mogą wyniknąć […]

Przerażona publiczność, czyli o emocjach w wystąpieniach. Część 1.

Piątek wieczór. Galeria handlowa w centrum dużego miasta. Wystarczy przejść się parę kroków i wnet będziemy zaatakowani feerią barw, zapachów i banerów reklamowych. Producenci walczą o to, żeby jak najbardziej wyróżnić się spośród konkurencji. Tak samo jest z wystąpieniami. Kiedy występujesz na konferencji, czy na spotkaniu branżowym każdemu mówcy zależy, żeby być tym, którego zapamiętają […]